Webshop

Goedkoper bellen én korting

SIM Only abonnement 

Een Sim Only abonnement is voor u de beste keuze als u de maandelijkse telefoonkosten laag wilt houden. U betaalt alleen voor het maandelijks gebruik van de bel-, sms- en internetbundel. Via de BOVAG Ledenwinkel kan u  korting oplopen tot wel 30%. Bovendien betaalt u via de BOVAG Ledenwinkel geen overstap- en aansluitkosten. Hierdoor bespaart u maar liefst € 80,95 aan eenmalige kosten.   

Abonnementen met toestel 

Naast SIM Only abonnementen kunt u uiteraard ook bij ons terecht voor abonnementen met telefoon. Wij kunnen de abonnementen inclusief telefoon van alle grote telecomproviders aanbieden met korting. Boven op bovenstaande kortingen ontvangt u ook nog eens 15% ledenkorting!

 

Help! Mijn abonnement verloopt binnenkort…

 

Waar moet ik op letten?

U kent het wel, u heeft een tal van abonnementen lopen, voor elke dienst weer een andere. TV, internet, bellen, voor alles sluit je iets af. Allemaal bij een andere provider én het liefst ook nog zo goedkoop mogelijk. Echter verschillen veel van de voorwaarden, zoals bijvoorbeeld de looptijd. Waar moet u de focus op leggen als u wilt verlengen? Al die providers en aanbiedingen kunnen best chaotisch overkomen. Wij vertellen u alle ins –en outs over het overstappen –of verlengen van uw abonnement.

Waarom moet u verlengen of overstappen? 

Het is altijd goed om eens in de zoveel tijd te kijken of u ergens anders niet beter af bent. U kunt ergens een lagere prijs krijgen, of u heeft behoefte aan een betere service. Onze partner sTN Telecom & Internet kan voor u kijken waar u het beste uitkomt en of u bij hen inderdaad het beste tot uw recht komt. Omdat u lid bent bij een brancheorganisatie, kan de korting op uw abonnement flink oplopen.

Ook is het belangrijk om te checken of u geen abonnementen open hebt staan die niet meer worden gebruikt, zogenaamde stilliggende abonnementen. Bij het weggaan van medewerkers wordt er nog weleens vergeten te checken of alle abonnementen zijn opgezegd. Dit heeft als gevolg dat u betaalt voor abonnementen die niet meer in gebruik zijn. Zonde toch!?

Wanneer kan ik verlengen of overstappen? 

U heeft verschillende opties als uw contract afloopt. U kunt gaan verlengen bij uw huidige provider of overstappen naar een nieuwe. Ook kunt u bij uw huidige provider blijven, maar instappen in het collectief via Bouwend Nederland Telefonie. Maar wanneer kan dat? Wanneer u mag gaan verlengen of overstappen verschilt namelijk per provider. Bij de meeste providers mag u verlengen bij de grens van 120 dagen voordat uw contract afloopt. Meestal geldt hetzelfde voor als u wilt overstappen.

Bij een enkele provider zijn de regels anders. Check daarom goed bij uw provider wanneer u kan verlengen of overstappen. U moet wel wachten tot de einddatum van uw contract om te kunnen overstappen of via het collectief uw voordeel te halen. Denk eraan dat u nooit zelf uw contract beëindigd, want dan kunt u uw nummer niet behouden.

Waar moet ik rekening mee houden als ik van provider wissel?

Wilt u van provider wisselen of overstappen? Dan moet je met de volgende zaken rekening houden.

Als eerste de wissel van de SIM-kaarten. 

De oude simkaart valt uit en u krijgt een nieuwe SIM-kaart toegestuurd. Hier staat de datum op waarop het nieuwe abonnement ingaat. Bij sommige providers krijgt u ook een SMS waarin de datum wordt vermeld.

Als tweede hangt de levertijd van je SIM-kaart af van je huidige abonnement. 

Is u huidige mobiel zakelijk abonnement afgelopen of wilt u een nieuw zakelijk nummer? Dan ontvangt u na uw bestelling de SIM-kaart, vaak binnen twee werkdagen. Als u nog een abonnement heeft lopen ontvangt u de SIM-kaart voordat uw huidige abonnement afloopt. Hierbij kunt u altijd uw huidige zakelijke nummer meenemen naar uw nieuwe provider.

Kan ik tussentijds overstappen van Sim Only naar een abonnement met toestel? 

Ja, dat kan. Vaak heeft u de mogelijkheid om het toestel in één keer te betalen of middels een maandelijkse toestelbijbetaling. Een toestelbijbetaling houdt in dat u gedurende uw contracttijd een bepaald bedrag per maand betaalt. Stel dat u een iPhone 12 van (bijvoorbeeld) € 740,-  kiest, dan kunt u die middels toestelbijbetaling afnemen door éénmalig € 20,- te betalen en daarnaast een bedrag van €30,- per maand. Ook handig: hier komt geen SIM-wissel bij kijken. Dit gebeurt alleen als u ook van provider wilt wisselen.

Wat gebeurt er als ik het contract laat verlopen? 

Laat u uw abonnement bewust of onbewust doorlopen na de contracttermijn? Dan lopen de oude voorwaarden vaak gewoon door. Let hierbij wel op dat eventuele kortingen die u tijdens uw abonnement had, wel eens zouden kunnen vervallen. Uw abonnement kan dus duurder uit gaan vallen voor hetzelfde verbruik. Ook dalen de prijzen van mobiele telefonie de laatste jaren nogal. Dus hetzelfde abonnement zou zo maar eens minder kunnen kosten, en dat door een simpele verlenging door te voeren. Nadat uw contract afloopt wordt het namelijk stilzwijgend verlengd totdat u zelf actie onderneemt. Wel wordt het contract dan maandelijks opzegbaar. Een abonnement verlengen of overstappen is dus vrijwel altijd voordeliger dan het laten doorlopen na de afloopdatum.

Hoe houd ik het verbruik van mijn medewerkers in de hand? 

Krijgen uw medewerkers een mobiel van de zaak? Maak dan heldere afspraken over het mobiele data verbruik. Denk aan afspraken over het gebruik, onderhoud, teruggave of afkoop bij beëindiging van het dienstverband. En leg deze afspraken ook vast, dat alle partijen weten waar ze aan toe zijn. Bekijk ook goed hoe groot de bundel is die je wilt afsluiten. Hoeveel medewerkers ontvangen een toestel van de zaak en hoeveel gaan die ongeveer verbruiken?

Hulp nodig bij het verlengen van je abonnement(en)? 

sTN zoekt graag uit waar u op moet letten bij het aansluiten van nieuwe -of bij het verlengen van bestaande abonnementen. Voor vrijblijvend advies neemt u contact op via advies@stn.nl.